Dlaczego święty policzkuje heretyka? PiO nr 20
Dlaczego święci powinni policzkować heretyków?
Czy młody mężczyzna, który w klasie maturalnej skończy 18 lat i umie całkiem dobrze mówić po niemiecku, może rok później (mając jeszcze 18 lat) rozpocząć naukę w seminarium Bractwa? Chodzi o to, czy okres przed-seminarium jest jakoś bardzo konieczny, czy jego głównym celem jest nauka języka i jeśli ktoś już ma to za sobą, to czy może wcześniej rozpocząć naukę w seminarium?
Czy w Szkole Akwinaty również zostanie wprowadzony zgodnie z rozporządzeniem MEN od 1 IX 2025 nowy przedmiot uczący deprawacji seksualnej dzieci już od 4 klasy podstawowej, a dla niepoznaki zwany edukacją zdrowotną?
Jak przygotować się na ew. dyskusję (której samemu/samej nie chce się wywoływać, a może zostać sprowokowana przed drugą stronę) z księdzem (NOM-owym), którego - nie chcąc zgorszenia - chce się przyjąć w czasie tej kolędy.
Jak reagować, jak odeprzeć potencjalny atak będąc całym sercem za Tradycją, a druga strona może tego totalnie nie (chcieć) rozumieć? :/ Proszę o argumenty samoobronne „w pigułce" - o ile to możliwe.
Mam pytanie z pozycji kapłana. Czy warto zacząć odmawiać tradycyjny brewiarz jeśli po posoborowym seminarium ma się nikłą znajomość łaciny? Innymi słowy, czy lepiej odmawiać stary brewiarz nic nie rozumiejąc, czy nowy z jego wadami, ale mogąc korzystać ze zrozumienia psalmów i czytań?
Jaką książkę lub inną formę przekazu poleciłby ksiądz, aby otworzyć oczy na Prawdę osobom zaangażowanym w posoborowe wspólnoty, bądź uważającym, że posoborowy Kościół jest tą właściwą drogą. Jak dotrzeć do takich osób, od czego zacząć rozmowę? Czy jest jakieś kompendium, które mogłoby być pomocne?
Nie zgadzam się, że każda rezygnacja papieża, nawet wymuszona ma te same skutki prawne...
W KPK z 1983 roku czytamy: Kan. 188 - Mocą samego prawa nieważna jest rezygnacja pod wpływem ciężkiej i niesprawiedliwej bojaźni, podstępu, błędu istotnego lub symonii.
Kan. 332 § 2. Gdyby się zdarzyło, że Biskup Rzymski zrzekłby się swego urzędu, to do ważności wymaga się, by zrzeczenie zostało dokonane w sposób wolny i było odpowiednio ujawnione; nie wymaga zaś niczyjego przyjęcia.
Więc do ważności zrzeczenia się urzędu papieża wymaga się wolności podjętej decyzji. Wymuszona rezygnacja jest nieważna i niebyła.