PiO-teka
Wpisz minimum 3 litery

Dlaczego święty policzkuje heretyka? PiO nr 20

1.
Oglądaj: 0:00:00

Dlaczego święci powinni policzkować heretyków?

2.
Oglądaj: 0:17:24

Czy młody mężczyzna, który w klasie maturalnej skończy 18 lat i umie całkiem dobrze mówić po niemiecku, może rok później (mając jeszcze 18 lat) rozpocząć naukę w seminarium Bractwa? Chodzi o to, czy okres przed-seminarium jest jakoś bardzo konieczny, czy jego głównym celem jest nauka języka i jeśli ktoś już ma to za sobą, to czy może wcześniej rozpocząć naukę w seminarium?

3.
Oglądaj: 0:18:02

Czy w Szkole Akwinaty również zostanie wprowadzony zgodnie z rozporządzeniem MEN od 1 IX 2025 nowy przedmiot uczący deprawacji seksualnej dzieci już od 4 klasy podstawowej, a dla niepoznaki zwany edukacją zdrowotną?

4.
Oglądaj: 0:35:15

Jak przygotować się na ew. dyskusję (której samemu/samej nie chce się wywoływać, a może zostać sprowokowana przed drugą stronę) z księdzem (NOM-owym), którego - nie chcąc zgorszenia - chce się przyjąć w czasie tej kolędy.

Jak reagować, jak odeprzeć potencjalny atak będąc całym sercem za Tradycją, a druga strona może tego totalnie nie (chcieć) rozumieć? :/ Proszę o argumenty samoobronne „w pigułce" - o ile to możliwe.

5.
Oglądaj: 0:37:20

Mam pytanie z pozycji kapłana. Czy warto zacząć odmawiać tradycyjny brewiarz jeśli po posoborowym seminarium ma się nikłą znajomość łaciny? Innymi słowy, czy lepiej odmawiać stary brewiarz nic nie rozumiejąc, czy nowy z jego wadami, ale mogąc korzystać ze zrozumienia psalmów i czytań?

6.
Oglądaj: 0:41:18

Jaką książkę lub inną formę przekazu poleciłby ksiądz, aby otworzyć oczy na Prawdę osobom zaangażowanym w posoborowe wspólnoty, bądź uważającym, że posoborowy Kościół jest tą właściwą drogą. Jak dotrzeć do takich osób, od czego zacząć rozmowę? Czy jest jakieś kompendium, które mogłoby być pomocne?

7.
Oglądaj: 0:42:30

Nie zgadzam się, że każda rezygnacja papieża, nawet wymuszona ma te same skutki prawne...

W KPK z 1983 roku czytamy: Kan. 188 - Mocą samego prawa nieważna jest rezygnacja pod wpływem ciężkiej i niesprawiedliwej bojaźni, podstępu, błędu istotnego lub symonii.

Kan. 332 § 2. Gdyby się zdarzyło, że Biskup Rzymski zrzekłby się swego urzędu, to do ważności wymaga się, by zrzeczenie zostało dokonane w sposób wolny i było odpowiednio ujawnione; nie wymaga zaś niczyjego przyjęcia.

Więc do ważności zrzeczenia się urzędu papieża wymaga się wolności podjętej decyzji. Wymuszona rezygnacja jest nieważna i niebyła.