Q&A #15: Czy warto iść do posoborowego seminarium?
Jaka encyklika posoborowa się księdzu najbardziej podoba a jaka najmniej, lub jaka jest najbliższa nauczaniu przedsoborowego Kościoła a która najdalej?
Jak wygląda procedura przejścia kapłanów do Bractwa?
Co dalej z Bractwem? W którą stronę będzie chciał papież Franciszek pójść?
Czy istnieje możliwość stworzenia materiału o mariawityzmie jako najwiekszej polskiej herezji?
Czy w związku z poluzowaniem rejonizacji domowego nauczania Bractwo ma jakiś pomysł na nowe przyczółki edukacyjne w Polsce? Może przy każdej kaplicy mała Szkoła Akwinaty?
Czy mógłby ksiądz odkładnie omówić neokatechumenat? Jak można to poświęcając na to odcinek i dużo więcej czasu niż dotychczas?
Jak ma się sprawa z wartością nowych mszy dla zmarłych w których intencji dana Msza jest sprawowana. Pytam sie ponieważ ks. Karol Stehlin w kazaniu wygłoszonym z okazji poświęcenia kaplicy w Bolesławcu wypowiedział się w taki sposób, jakby te msze nie miały żadnych wartości dla zmarłych lub też miały wartość bardzo niewielką.
Niepokoi mnie jedna rzecz, gdyż mozna usłyszeć w kazaniach, ze tak naprawdę pełnia katolickiej prawdy jest w Bractwie a nie ma jej poza nim. Tak jakby FSSPX rezerwowało sobie monopol na prawde, a inne tradycyjne zgromadzenia też sprawujące Msze katolicką albo i nowy w sposób tradycyjny (oczywiście to nie to samo) i głoszące tradycyjną naukę, choć idąc na pewien kompromis, zeby funkcjonować w oficjalnych strukturach Kościoła, nie były uczęszczane, brane z pewnym dystansem itp.
Jak zatem młody człowiek może rozeznać powołanie do kapłaństwa będąc rozerwanym przez cała tę sytuacje, a pójście do seminarium FSSPX lub FSSP jest ponad jego możliwości. Może pójście np. do tradycyjnego zgromadzenia jak Oratorianie, bycie zwykłym diecezjalnym księdzem, gdzie biskup sprzyja rozwojowi Tradycji jesli jedyną realistyczną opcją jak na ten czas. Czy albo iść do Bractwa czy w ogóle stracić powołanie?
Pytam, dlatego, ze zauważyłem u kapłanów Bractwa, że nie porusza się tego skomplikowanego tematu, a głoszą, że to w Bractwie jest pełnia prawdy nie zważając jakie mogą być tego skutki.
Na niektórych materiałach ze święceń z Bractwa pojawiają się zakonnicy z różnych zakonów. Na jakich warunkach współpracują one z Bractwem?
Czy mógłby ksiądz szerzej się wypowiedzieć na temat abp. Fultona Sheena? Czy jego nauka była dobra czy też już nacechowana modernizmem? Kiedyś wspomniał ksiądz, iż arcybiskup nie dostrzegł zagrożenia płynącego z posoborowia.